قابلیت Line Crossing در دوربین مداربسته

قابلیت Line Crossing در دوربین مداربسته چیست و چه کاربردی دارد

/
30 آوریل 2023

قابلیت Line Crossing در دوربین مداربسته

قابلیت Line Crossing در دوربین مداربسته به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم و پرکاربرد در دوربین‌های مداربسته شناخته می‌شود. Line Crossing یا تشخیص عبور از خط به کاربران این امکان را می‌دهد که مسیری را که می‌خواهند نظارت کنند، با استفاده از یک خط مجاز تعریف کنند و در صورت عبور از این خط، دوربین به صورت خودکار آن را تشخیص داده و ویدئوی مربوطه را ضبط کند.

این ویژگی به طور گسترده در اماکنی مانند پارکینگ‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، بانک‌ها، فروشگاه‌ها و سایر مکان‌های عمومی استفاده می‌شود. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید به راحتی و به صورت هوشمندانه مسیر عبور افراد و وسایل نقلیه را نظارت کنید و در صورت بروز حادثه، به سرعت واکنش نشان دهید.

در محیط های اداری و تجاری مناطقی وجود دارد که از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است. به طور مثال اتاق هایی که گاوصندوق در آن نگهداری می شود و یا اسناد مهم و محرمانه در آنجا قرار دارد. برای حفظ امنیت و ایجاد محدودیت ورود افراد غیر مجاز به نقاط می توانید از قابلیت عبور از خط در دوربین مداربسته استفاده نمایید.

نحوه عملکرد تشخیص عبور از خط (Line Crossing)

در سیستم های نظارتی جدید می توانید از قابلیت هایی چون تشخیص حرکت (Motion Detection)، تشخیص چهره (Face Detection)، تشخیص نفوذ (Intrusion Detection)  و تشخیص عبور از خط (Line Crossing) استفاده نمایید. با انتخاب سیستمی که مجهز به این ویژگی ها باشد هزینه های مالی سیستم دوربین مداربسته تان تا حد قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

تشخیص عبور از خط بدین صورت است که ابتدا در مکان مورد نظر خط یا خطوط فرضی رسم می شود. قابلیت عبور از خط این امکان را می دهد تا در هنگام عبور سوژه از خط فرضی تعریف شده، عمل ضبط شروع شده و یا آلارم ها به صدا در آیند. دوربین های سری اسمارت امکان پشتیبانی از ۴ خط فرضی را دارند. و می توان حساسیت آنها را در محدوده دلخواه (بهترین محدوده ۶۰-۸۰) تنظیم نمود.

تنظیمات Line Crossing در دوربین مداربسته

  1. به سربرگ Configuration بروید
  2. روی گزینه های Event – Smart Event کلیک نمایید.
  3. سربرگ Line Crossing Detection را انتخاب کرده و سپس دوربین مورد نظرتان را انتخاب کنید و بعد تیک گزینه Enable را بزنید.
  4. در قسمت Line تعداد خطوط را مشخص کنید و در قسمت پایینی صفحه تنظیمات آن را انجام دهید.
  5. تعیین Max.Size :حداکثر اندازه سوژه و Min.Size :حداقل اندازه سوژه.
  6. برای شناسایی و تشخیص راحت تر جهت را مشخص کنید
  7. بر روی Stop Drawing کلیک کنید و سپس میزان حساسیت یا Sensivity را مشخص کنید
  8. تنظیمات را ذخیره نمایید.

قابلیت Line Crossing در دوربین مداربسته

کاربرد Line Crossing

کاربرد Line Crossing در دوربین‌های مداربسته بسیار گسترده است. برخی از کاربردهای این ویژگی عبارتند از:

  1. پارکینگ: در پارکینگ‌ها، با تعریف خط مجاز در محدوده ورود و خروج، دوربین‌های مداربسته می‌توانند عبور و خروج خودروها را نظارت کنند و در صورت نیاز به تصاویری از عبور و خروج خودروها دسترسی داشته باشند.
  2. ایستگاه‌های اتوبوس: در ایستگاه‌های اتوبوس، با تعریف خط مجاز در محدوده ورود و خروج، دوربین‌های مداربسته می‌توانند به راحتی و به صورت هوشمندانه عبور ورودی و خروجی مسافران را نظارت کنند.
  3. فروشگاه‌ها: در فروشگاه‌ها، با تعریف خط مجاز در محدوده ورود و خروج، دوربین‌های مداربسته می‌توانند به راحتی و به صورت هوشمندانه عبور و خروج مشتریان را نظارت کنند و در صورت لزوم به تصاویری از ورود و خروج مشتریان دسترسی داشته باشند.
  4. بانک‌ها: در بانک‌ها، با تعریف خط مجاز در محدوده ورود و خروج، دوربین‌های مداربسته می‌توانند به راحتی و به صورت هوشمندانه عبور و خروج مشتریان را نظارت کنند و در صورت لزوم به تصاویری از ورود و خروج مشتریان دسترسی داشته باشند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare
برای مشاوره و خرید با شماره 09377448004 تماس حاصل فرمایید
This is default text for notification bar