فناوری SMD در دوربین مداربسته

فناوری SMD در دوربین مداربسته چه کاربردی دارد؟

/
30 آوریل 2023

فناوری SMD در دوربین مداربسته

استفاده از دوربین مداربسته یکی از بهترین راهکارهای امنیتی برای کاهش و جلوگیری از وقوع جرایم است. نسل جدید دوربین های مداربسته مجهز به قابلیت تشخیص حرکت هستند. با استفاده از این تکنولوژی به محض تشخیص حرکت برای منبع مشخصی آلارم ارسال می شود.

بزرگترین مشکل این دوربین ها این بود که هر گونه اقدامات غیر ضروری مثل وزش باد، بارش باران و برف و حرکت برگ درختان و… را به عنوان تشخیص حرکت می شناختند. هشدارهای غیر ضروری کارایی تشخیص حرکت را بلا استفاده می نمود. فناوری SMD داهوا برای مقابله به این مشکل توسط کمپانی داهوا معرفی شد.

در نسل های قدیمی دوربین مدار بسته با فعال کردن تشخیص حرکت، دوربین با هرگونه تغییر الگوریتم در پیکسل های تصویر شروع به ضبط می کرد. به طور مثال حرکت حیوان خانگی و یا وزش باد را به عنوان حرکت تشخیص داده و آلارم های غیر ضروری برای گیرنده ارسال میکرد و باعث سردرگمی کاربر می شد.

شرکت های بزرگ از جمله داهوا، هایک ویژن و… با ارائه ی راهکار مختلف همواره در تلاش هستند تا هشدارهای اشتباه یا کاذب ناشی از تشخیص حرکت را به حداقل برسانند. قابلیت SMD برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ برای کاهش آلارم های غیر ضرروری توسط داهوا معرفی شد.

شرکت داهوا با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی فناوری جدید خود به نام Smart Motion Detection به معنای سیستم تشخیص حرکت هوشمند و یا همان قابلیت SMD را معرفی نمود. SMD با استفاده از هوش مصنوعی هر گونه حرکت انسان و یا وسایل نقیله را از دیگر جنش های غیر ضروری موجود در محیط تشخیص می دهد.

تشخیص حرکت هوشمند (SMD)

سیستم های نظارتی قدیمی که هشدارهای حرکتی کاذب  ارسال می کنند بسیار آزار دهنده هستند. Dahua’s Smart Motion Detection (SMD) یک راه حل ایده آل برای مناطق کم جمعیت است که می خواهید بدون نیاز به تنظیم قوانین و خط کشی ، هشدار برای افراد یا وسایل نقلیه در هر نقطه از صحنه را داشته باشید.

راه اندازی تکنولوژی SMD آسان است. تنها با چند حرکت ساده میتوان روی گوشی تلفن همراه ،کامپیوتر و سایر خروجی ها در هر زمان و هر مکان را آلارم ارسال کند.

SMD، با بهره گیری از هوش مصنوعی قادر است که هر گونه حرکت انسان و وسایل نقیله را از دیگر جنش های موجود در محیط تشخیص دهد و می تواند هشدارهای لازم را به صورت لحظه ای و در کم ترین زمان ممکن، از طریق نرم افزار برای کاربران ارسال نماید و کاربران اقدامات لازم را انجام دهند.

فناوری SMD در دوربین مداربسته

قابلیت SMD Plus داهوا

فناوری SMD Plus داهوا، ارتقا یافته نسخه ابتدایی SMD داهوا می باشد که در سال 2019 توسط شرکت داهوا منتشر شد. این فناوری جدید از نسخه ابتدایی دقت بیشتری داشت و می توانست در شرایط محیطی گوناگون مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از قابلیت های چشمگیر SMD Plus، تشخیص انسان و خودرو با دقت بالاتری نسبت به نسخه ابتدایی است. SMD Plus قادر است انسان را از فاصله 7 متری و خودرو را در فاصله 10 متری در میدان دید خود، با ضریب خطای کم تر از 1 درصد تشخیص دهد.

قابلیت SMD 3.0  داهوا

SMD 3.0 نسخه اپدیت شده SMD plus است که در تشخیص، تمایز انسان و خودرو در تصویر دارای دقت بالاتری است و انسان را در فاصله ۱۵ متری و خودرو را در فاصله ۲۵ متری با دقت بالا در میدان دید خود، تشخیص می دهد. این تکنولوژی، با دقت ۹۹ درصد خودرو و انسان را در تصویر تشخیص می دهد. تکنولوژی SMD 3.0 در پروژه های مهم در کاهش ضریب خطای اعلان های دریافت شده روی نرم افزار نقش بسیار موثری را دارد.

مزایای SMD 3.0

  1. پیکر بندی ساده
  2. تشخیص در فواصل بیشتر
  3. کاهش هشدار های کاذب
  4. دقت بالاتر در تشخیص
  5. جستوجوی سریع هدف
  6. جلوگیری از هدر رفتن حجم هارد

از فناوری SMD داهوا در پروژه های بسیاری مورد استفاده قرار میگیرد. در پروژه هایی که کنترل و نظارت دقیق محیط بسیار حائز اهمیت است، SMD موجب کاهش ضریب خطای اعلان های دریافت شده روی نرم افزار می شود. این تکنولوژی موجب افزایش تعداد روزهای ویدئوهای ضبط شده روی هارد دستگاه برای کاربران می شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare
برای مشاوره و خرید با شماره 09377448004 تماس حاصل فرمایید
This is default text for notification bar